ورود / ثبت نام

همکاری موزه تمبرهای طلا و نقره ایران و شرکت پست قطر

  • شنبه 30 دی 1402 | 13:46
  • همکاری موزه تمبرهای طلا و نقره ایران و شرکت پست قطر
    4.5 از 5 بوسیله 1 رای
    |
همکاری موزه تمبرهای طلا و نقره ایران و شرکت پست قطر

طی بازدید مدیریت موزه تمبرهای طلا و نقره ایران جناب آقای رحیم پرنیا از شرکت پست قطر در باب همکاری های بیشتر با جناب آقای فالح محمد النعیمی مدیر عامل شرکت پست قطر گفتگو و تبادل محصولات سفارشی قطر صورت پذیرفت. علاوه بر مجموعه‌های ارزشمند، معماری موزه هنرهای اسلامی دوحه جالب‌توجه است و از بنای آن به‌عنوان یکی از چشم‌اندازهای شهر یاد می‌شود. 

 

  مدیر عامل شرکت پست قطر

 جناب آقای رحیم پرنیا مدیریت موزه تمبرهای طلا و نقره ایران و جناب آقای فالح محمد النعیمی مدیر عامل شرکت پست قطر 

 

موزه هنرهای اسلامی قطر

موزه هنر اسلامی در دوحه (به عربی: متحف الفن الإسلامی فی الدوحة) سال 2008 میلادی در دوحه پایتخت کشور قطر ساخته شد.

 

 

موزه هنرهای اسلامی دوحه بزرگ‌ترین موزه اسلامی است و از جاهای دیدنی دوحه به شمار می‌رود. این موزه از گسترده‌ترین مجموعه‌های آثار هنر دنیای اسلام و دیگر آثار جهانی میزبانی می‌کند. همچنین شاهکارهایی از گوشه‌های جهان را در این موزه می‌توان مشاهده کرد که میراثی از تمدن اسلامی محسوب می‌شوند. از جمله این آثار می‌توان به کتاب‌های خطی، پارچه‌های نفیس، سنگ‌های گران‌بها و سکه‌های قدیمی طلا، نقره و برنز اشاره کرد.

درباره موزه هنر اسلامی دوحه

موزه هنر اسلامی در دوحه میزبان آثار تاریخی از سال ۶۰۰ میلادی تا قرن نوزدهم است.  یو مینگ پی (به انگلیسی: Ieoh Ming Pei) مشهور به آی ام پی (به انگلیسی: I. M. Pei) نام اختصاری و مستعار معمار برجسته آمریکایی چینی تبار است. آی ام پی که در ۱۹۱۷ متولد شد، در دانشگاه هاروارد تحت تعلیم والتر گروپیوس قرار گرفت. شرکت وی در شهر بوستون مستقر است و او از برندگان جایزه پریتزکر نیز است. آی. ام. پی  که بیشتر شهرت خود را مدیون طراحی هرم مدرن شیشه‌ای به‌عنوان ورودی جدید موزه تاریخی لوور پاریس است که در حدود دو دهه پیش ساخته شد. 

 

  موزه هنرهای اسلامی قطر

 

این معمار برجسته که به‌ویژه در طراحی فضاهای فرهنگی و نمایشگاهی تخصصی ویژه دارد به‌تازگی «موزه هنر اسلامی» در دوحه قطر را طراحی کرده است که ۶ سال است از بازگشایی آن می‌گذرد. در این بنا او عناصر معماری سنتی اسلامی را به روشی چشم‌نواز با معماری مدرن قرن ۲۱ تلفیق کرده است. این مجموعه که در مساحتی بیش از ۴۵۰۰۰ متر مربع ساخته شده است به نظر می‌رسد که سبک معماری و المان‌های موردعلاقه آی. ام. پی را در شباهتی بسیار با طرح موزه لوور او بیان می‌کند. حجم هرمی مانند (زیگوراتی) و پله‌های نمایش‌گر منحنی شکل در هال مرکزی مجموعه برخی از مهم‌ترین این شباهت‌ها هستند.

آثار موزه هنر اسلامی دوحه

موزه هنرهای اسلامی در دوحه پایتخت قطر بزرگ‌ترین موزه اسلامی به شمار می‌رود که در آن آثار باستانی اسلامی چون کتاب‌های خطی، پارچه‌های نفیس، سنگ‌های گران‌بها و سکه‌های قدیمی از طلا و نقره و برنز که تاریخ برخی از آن‌ها به پیش از اسلام و عهد ساسانیان باز‌می‌گردد، به نمایش گذاشته شده است. موزه هنرهای اسلامی مجموعه‌ای کم‌نظیر و نایاب از دست‌نوشته‌های مصری، اسپانیایی ‏و ترکی قرون ۱۱، ۱۳ و ۱۵ با موضوعات علمی و ریاضیات را به نمایش گذاشته که در میان ‏آن‌ها یک نسخه عربی ارزشمند و نایاب نیز دیده می‌شود. این نسخه ابتدا از اسپانیا به ایتالیا منتقل شد و سپس ‏به‌صورت نسخه دیجیتالی برگشت. ‏

  موزه هنرهای اسلامی قطر

این نسخه نایاب با عنوان کتاب «اسرار نتایج تفکر» را «ابن خلف المرادی» دانشمند مسلمان در سال ۱۲۶۶ از ‏روی نسخه اصلی که در قرن۱۱ نگاشته شده، کپی کرده و مدت‌ها در ایتالیا ‏نگهداری می‌شد. این نسخه ارزشمند شامل نوشته‌ها و تصاویری بیش از ۳۰ اختراع، ‏شامل ابزارآلات ماشینی، ساعت‌های آبی، تقویم‌های خودکار و ماشین‌های جنگی است که ‏آن را از نسخ حوزه علم تاریخ می‌دانند، زیرا یکی از اولین نوشته‌هایی است که ‏درباره ماشین‌های قدیمی نوشته و قبلا چنین نسخه‌ای هرگز مطالعه یا یافت نشده است.‏ 

تفاهم نامه ایران و قطر برای تولید محصولات هنری و فرهنگی

طی جلسه رسمی در خصوص تفاهم نامه همکاری فی مابین ایران و قطر برای تولید محصولات هنری و فرهنگی گفتگو شد، در این سفر آقای رحیم پرنیا از موزه هنرهای اسلامی قطر بازدید داشتند موزه هنرهای اسلامی قطر به مدیریت خانم جولیا که اصالتا آلمانی هستند اداره میشود و بخش های زیبایی ازموزه به  آثار ایران نیز اختصاص داده شده است.

  همکاری با موزه پست قطر

 

  همکاری با موزه پست قطر

 

  همکاری با موزه پست قطر

 

  موزه تمبرهای طلا و نقره ایران

 

اهدای هدایایی به عنوان یادبود به موزه تمبرهای طلا و نقره ایران

در پایان سفر از طرف شرکت پست قطر و موزه هنرهای اسلامی قطر هدایایی به عنوان یادبود به موزه تمبرهای طلا و نقره ایران اهدا شد.

بزودی پیرامون فعالیت های بین المللی موزه تمبر های طلا و نقره ایران مطالب کاملتری درج خواهیم کرد.

در صورت تمایل به مشاوره در مورد خرید محصولات با شماره تلفن 02188314479 تماس بگیرید.



  دو     +   =   7  


صنایع دستی پرنیا