ورود / ثبت نام

رونمایی تمبر شمس و مولانا در همایش بین المللی شمس و مولانا در خوی

  • چهارشنبه 05 مهر 1402 | 18:12
  • رونمایی تمبر شمس و مولانا در همایش بین المللی شمس و مولانا در خوی
    3.6 از 5 بوسیله 21 رای
    |
رونمایی تمبر شمس و مولانا در همایش بین المللی شمس و مولانا در خوی

نهمین همایش بین‌المللی شمس تبریزی و مولانا پنجشنبه ششم مهر ماه در شهر خوی آغاز به کار کرد و در آن مراسم رونمایی از تمبر شمس و مولانا نیز برگزار شد.

شمس تبریزی و دیدار با مولانا

محمد بن علی بن ملك‌داد تبریزی ملقب به شمس‌الدین یا شمس تبریزی در سال ۵۸۲ هجری قمری در تبریز دیده به جهان گشود و در سالٔ ۶۴۵ هجری قمری وفات یافت و مشهور سدهٔ هفتم هجری است و سخنان وی را كه در مجالس مختلف بر زبان آورده، مریدان گردآوری كرده‌اند كه به نام «مقالات شمس تبریزی» معروف است.

 

  دیدار شمس و مولانا

 

شمس تبریزی عاشق سفر بود و بیشتر عمر خود را به سیر و سیاحت ‌گذراند آنچنان كه به روایت افلاكی «جماعت مسافران صاحبدل او را پرنده خطاب كرده اند. شمس تبریزی از صوفیان پارسی زبان در ۲۶ جمادی‌الثانی ۶۴۲ (برابر ۶ دسامبر ۱۲۴۴ میلادی و ۱۶ آذر ۶۲۳ هجری خورشیدی) به قونیه تركیه رسید و با مولوی ملاقات و با شخصیت نیرومند و نفس گرمی كه داشت مولانا را دگرگون كرد. در منابع قدیمی مزار او را در شهر خوی در آذربایجان غربی ذكر كرده اند.

  مزار شمس تبریزی

مزار شمس تبریزی در خوی

 

همایش بین المللی شمس و مولانا

به مناسبت روز ملی شمس تبریزی ( 7 مهر ماه )، نهمین همایش بین المللی شمس و مولانا در شهر خوی برگزار می شود. که در این مراسم از تمبر شمس و مولانا طراحی و تولید صنایع دستی پرنیا به مناسبت هشتصدمین سال ملاقات شمس و مولانا، رونمایی خواهد شد. 

 

  تمبر نقش برجسته طلای شمس تبریزی و مولانا

 

در روز افتتاحیه از نقش برجسته طلای شمس تبریزی و مولانا به مناسبت هشتصدمین سال ملاقات شمس تبریزی و مولانا تولید شده است. رونمایی شد. اولین تمبر بلوک از جنس طلا است که ماکت اولیه طرح مولانا توسط استاد آقای دکتر جعفر نجیبی و طرح شمس تبریزی توسط آقای رحیم پرنیا مدیر موزه تمبرهای طلا و نقره ایران مدل سازی شده است. ماکتهای اولیه این اثر هنری به موزه شمس اهدا شد.

 

  تمبر نقش برجسته طلای شمس تبریزی و مولانا

سخنرانی آقای رحیم پرنیا، مدیر موزه تمبرهای طلا و نقره ایران 

 

 

  تمبر شمس و مولانا

 

بزودی پیش فروش تمبر فاخر شمس و مولانا آغاز خواهد شد. صنایع دستی پرنیا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید تا در جریان رویدادهای جدید ما قرار بگیرید.

در صورت تمایل به مشاوره در مورد خرید محصولات با شماره تلفن 02188314479 تماس بگیرید.

  • 2 |

2 نظر



  هفت     -     4   =


صنایع دستی پرنیا