ورود / ثبت نام

گرامیداشت روز جهانی موزه همراه با صنایع دستی پرنیا

  • دوشنبه 25 اردیبشت 1402 | 15:47
  • گرامیداشت روز جهانی موزه همراه با صنایع دستی پرنیا
    4.5 از 5 بوسیله 1 رای
    |
گرامیداشت روز جهانی موزه همراه با صنایع دستی پرنیا

صنایع دستی پرنیا با مشارکت موزه تمبرهای طلا و نقره ایران از شما دعوت میکند تا در تاریخ 18 اردیبهشت ماه  جهت مراسم گرامیداشت روز جهانی موزه تشریف فرما شوید.

روز جهانی موزه ها

روز جهانی موزه (انگلیسی: International Museum Day) مناسبت بین‌المللی ست که هر ساله روز ۱۸ می(۲۸ اردیبهشت) توسط شورای بین‌المللی موزه برگزار می‌شود. این رویداد هر ساله یک موضوع مشخص را برجسته می‌کند و فرصتی را به متخصصین موزه که امکان دیدار مستقیم با مردم را به دست بیاورند و چالش‌هایی که موزه با آن روبرو می‌باشد را برجسته می‌کند. در واقع هدف این است که موزه جایگاه خود را به عنوان که یک نهاد غیر خصوصی و دائمی برای عموم مردم به دست بیاورد. نهادی که در خدمت و توسعه جامعه است که میراث ملموس و ناملموس بشریت را در هر کشور نگهبانی می‌کند و محیطی را برای اهداف آموزشی، مطالعه و خوش وقتی ایجاد می‌کند. در نتیجه روز جهانی موزه امکانی ست برای بالا بردن آگاهی عمومی در مورد نقش موزه در توسعه جامعه امروز، در سطح بین‌المللی نقش ایفا می‌کند.

 

  روز جهانی موزه

 

شورای بین‌المللی موزه‌ها

شورای بین‌المللی موزه‌ها (انگلیسی: International Council of Museums) یا به اختصار (ICOM)، تنها سازمان تخصصی موزه‌ای و موزه‌داران در سطح جهانی است که به ارتقاء و محافظت از میراث‌های طبیعی و فرهنگی کنونی و گذشته، محسوس و نامحسوس، می‌پردازد. این سازمان مردم‌نهاد که در سال ۱۹۴۶ پایه‌گذاری شد تقریباً ۳۰٬۰۰۰ عضو در ۱۳۷ کشور جهان دارد.

 

  ICOM

 

مقر ICOM در شهر پاریس، فرانسه قرار دارد. ICOM روابط رسمی با یونسکو دارد، و به ارائه مشاوره به شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد می‌پردازد. این سازمان همچنین همکاری‌های نزدیکی با سازمان جهانی مالکیت فکری، پلیس بین‌الملل و سازمان جهانی گمرک دارد که کمک مهمی به جلوگیری از قاچاق اشیای تاریخی و فرهنگی و نیز پاسداری از میراث جهانی در هنگام خطرهای طبیعی و بشرساخته هستند.

 

روز جهانی موزه در ایران با مشارکت موزه تمبرهای طلا و نقره ایران، صنایع دستی پرنیا و ICOM

امسال مراسم گرامیداشت روز جهانی موزه در ایران با مشارکت صنایع دستی پرنیا، موزه تمبرهای طلا و نقره ایران، ICOM و خانه هنرمندان ایران برگزار میگردد. از عموم شما مخاطبان عزیز دعوت می شود جهت گرامیداشت این روز تشریف فرما شوید.

 

  روز جهانی موزه

 

مکان و زمان مراسم بزرگداشت روز جهانی موزه

پنجشنبه 28 اردیبهشت ماه 1402 از ساعت 17 الی 20 در خانه هنرمندان ایران، سالن استاد شهناز

در صورت تمایل به مشاوره در مورد خرید محصولات با شماره تلفن 02188314479 تماس بگیرید.



  2     -     2   =


صنایع دستی پرنیا