ورود / ثبت نام

صنایع دستی و تلفیق هنر و صنعت از جنس طلا و نقره

  • شنبه 20 خرداد 1402 | 12:03
  • صنایع دستی و تلفیق هنر و صنعت از جنس طلا و نقره
    3.28 از 5 بوسیله 9 رای
    |
صنایع دستی و تلفیق هنر و صنعت از جنس طلا و نقره

روز جهانی صنایع دستی در تاریخ ۱۰ ژوئن هر سال جشن گرفته می‌شود. این روز، به منظور تقدیر و تجلیل از هنرمندان و صنعتگرانی است که با اخلاص و عشق، آثار هنری خود را تولید می‌کنند. این صنایع که بیانگر فرهنگ و تمدن هر ملتی هستند، نمادی از هویت و هنر پویای آنها محسوب می‌شوند.

 

صنایع دستی چیست؟

به آثار و صنایعی که تمام مراحل ساخت آنها توسط دست و ابزارهای دستی انجام می شود و برگرفته از فرهنگ و هنر و بینش و ذوق مردم هر منطقه است، صنایع دستی می گویند.

در ساخت این صنایع از مواد اولیه بومی استفاده می شود و همه، آن را کالایی برای معرفی ویژگی های قومی و فرهنگی هر منطقه می دانند. مبادله این صنایع، موجب نوعی ارتباط فرهنگی میان جوامع گوناگون می شود و روابط میان آنها را بهبود می بخشد.

 

  روز جهانی صنایع دستی

 

تلفیق هنر و صنعت از جنس طلا و نقره

صنایع دستی پرنیا تولید کننده و خالق آثار ارزشمند، برجسته و فاخر فرهنگی و هنری در ایران است  مدیر عامل صنایع دستی پرنیا و موزه تمبرهای طلا و نقره ، جناب آقای رحیم پرنیا زاده اردیبهشت ۱۳۴۳در اردبیل است.وی اصالتی آذری دارد، و همین موجب شد تا نخستین پرتره برجسته از طلا و نقره را از تصویر شاعر نامی معاصر، شهریار بسازد. پس از آن پرتره جهان پهلوان تختی بود که به قلم هنر دستان استاد ساخته شد.

آنچه که ما درمجموعه صنایع دستی پرنیا تولید میکنیم تماما بر پایه ارزش ها و ویژگی هایی است که شورای جهانی صنایع دستی تایید نموده است.

 

  تمبر کلکسیونی سعدی

 

شورای جهانی صنایع دستی

شورای جهانی صنایع‌دستی (World Crafts Council) در سال ۱۹۶۴ میلادی تاسیس شد. در این شورا که یکی از ارگان‌های وابسته به یونسکو و سازمان ملل متحد است؛ صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به‌صورت بخشی از حیات فرهنگی اقتصادی ملل، مورد توجه قرار می‎گیرد.

 

  شورای جهانی صنایع دستی

شورای جهانی صنایع‌دستی (World Crafts Council)

 

هدف اصلی شورای جهانی صنایع‌ دستی (WCC)، حمایت از هنر بومی و تولیدکنندگان فعال در این زمینه در سراسر جهان است.

این شورا سازمانی غیرانتفاعی بوده و در حال حاضر ۹۰ کشور عضو آن هستند. شورای جهانی صنایع دستی به پنج منطقه مجمع آسیا و اقیانوسیه، مجمع آفریقا، مجمع اروپا، مجمع آمریکای شمالی و مجمع آمریکای لاتین تقسیم می‌شود.

ایران نیز از سال ۱۳۴۷ (۱۹۶۸ میلادی) توسط سازمان صنایع‌دستی ایران به عضویت شورای جهانی صنایع‌دستی درآمد و به‌تبع غرب آسیا بودن به عضویت مجمع آسیا و اقیانوسیه رسید.

شورای جهانی صنایع‌دستی ضمن ارتقا بخشیدن به توسعه اقتصادی از صنعتگران در زمینه تولید هنر بومی در هر منطقه حمایت نموده و بر این عقیده استوار است که صنعتگران، گنجینه زنده میراث فرهنگی هر کشورند.

این شورا بر این باور است که یک ملت زنده می‌ماند، مادامی‌که فرهنگ آن زنده بماند.

 

جهت کسب اطلاعات بیشترمحصولات تولید شده و اطلاع از رونمایی محصولات جدید از طریق سایت و شبکه های اجتماعی با ما در ارتباط باشید.

 

در صورت تمایل به مشاوره در مورد خرید محصولات با شماره تلفن 02188314479 تماس بگیرید.



  یک     +   =   2  


صنایع دستی پرنیا